Koppelschaaktoernooi SV Ridderkerk 2014

Op donderdag 2 januari ging bij Schaakvereniging Ridderkerk het nieuwe jaar op traditionele wijze van start met het koppelschaaktoernooi. Hierbij speelt een koppel van 2 spelers tegen een ander koppel van 2 spelers, waarbij per koppel de zetten afwisselend door de ene speler en de andere speler worden gedaan. Omdat overleg tussen beide teamgenoten niet is toegestaan leidde dit af en toe tot opmerkelijke taferelen, maar het enthousiasme van de schakers was er niet minder om.

De 14 aanwezige schakers werden ingedeeld in 7 koppels, die in totaal 7 ronden speelden. De verschillen tussen de diverse koppels waren klein, maar aan het eind van de avond kon toch een winnaar worden bepaald. Tuvshin Boldoo en Karel Winkelman legden uiteindelijk beslag op de 1e plaats. Frans Frishert en Lex van der Linden scoorden evenveel punten, maar moesten op basis van onderling resultaat uiteindelijk genoegen nemen met de 2e plaats.

De einduitslag luidde als volgt :

1. Tuvshin Boldoo & Karel Winkelman       4   uit 6
  2. Frans Frishert & Lex van der Linden      4   uit 6