Ideko toernooi

Wederom zijn de Ridderkerkse jeugdschakers succesvol tijdens een extern toernooi. Het Ideko toernooi, georganiseerd door Schaakvereniging Papendrecht/Alblasserdam, is voor de deelnememende jeugd uit Ridderkerk succesvol verlopen met een 1e , 2 maal een 3e en een 4e prijs. De deelnemers waren Job van Erp, Kevin Do, Maxim van Emmerik, Eva Stok en Bram Stein. De eerste prijs werd veroverd door Job van Erp met goed doordacht en rustig spel. De twee derde prijzen zijn behaald door Kevin Do en Bram Stein. Kevin begon wat minder met zijn eerste partijen, maar heeft dit later ruimschoots goedgemaakt en daardoor nog een mooie derde plaats bereikt. Bram is sinds 5 weken lid van onze vereniging en wilde graag met het toernooi meespelen, voor de eerste keer meedoen en dan direct in de prijzen vallen is geen geringe prestatie. De vierde prijs is behaald door onze dame in het gezelschap Eva Stok. Het is voor de Schaakvereniging Ridderkerk een  enorme opsteker dat de jeugd zoveel plezier beleeft aan het schaken en dat ze zich in de externe toernooien zo goed staande weet te houden.